torsdag 8 oktober 2009

En månad på Broby Grafiska

Det är en månad sedan jag skrev på bloggen och sedan dess har jag haft full sjå. Att börja ett nytt jobb är komplicerat, men att direkt slängas in i en ansökningsprocess, där det handlar om flera olika utbildningar och personer och tekniker och kriterier och... det är knôvligt, på ren värmländska.

Om någon presenterar en förkortning till så skriker jag. Ibland har det snurrat i mitt huvé, kan jag lova.
Men jag trivs såå bra. Det är roligt att arbeta och känna att man behövs.


Små interiörer från Broby Grafiska Utbildning, med både jobb och fika.
Jag orkade väva i tisdags och igår kväll orkade jag äntligen åka till målningsgruppen på Berga Värdshus igen. Det blev några krukor i akvarell. Lagom ofarliga och ändå intressanta.
Former som är svåra, fyllda av ljus och därför spännande.
Börjar komma in i det "normala" och det känns underbart.
Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar