fredag 22 januari 2010

Mona Sahlins väska, som retar män i media...

Nu går vågorna heta i media-glaset igen. Ett nytt, hett stoff har siktats och det dras nog på många smilband, när seriösa (eller jag menar sådan vi har tyckt vara seriösa) män och kvinnor blir kränkta och skriver ner Mona Sahlin för att hon använder en väska hon fick i födelsedagspresent när hon fyllde 50 år. (Grattis i efterskott, förresten, Mona)

Hur kan det bli så här? Vad är det som driver människor att diskutera småsaker, att lägga skuld på dem som man inte gillar och bara driva drevet framåt för sin sak? Vad har detta med politik att göra?

Min man Georg har skrivit ett svar på Göran Greiders inlägg, som # 70. Det är många som reagerat, inte bara vi! Läs gärna några av de andra - ibland väldigt roliga, ibland otroligt typiska - inläggen.

Själv stod jag och kollade på en väska att ha mina saker i när jag åker till jobbet, bara för nå´n vecka sen. Upptäckte då till min förvåning att jag bara gillade ganska dyra väskor i skinn, med plats för ganska mycket och som håller länge. Konstig, vah!

Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar