söndag 28 december 2008

Segelbåt i månsken

Det här år en liten akrylmålning, som jag är väldigt glad över att två av mina vänner köpt.

Den heter "Segelbåt i månsken" och den kom till i Sannäs, Bohuslän, där jag är född. Sannäs betyder väldigt mycket för mig, liksom Värmland gör. I Värmland har jag bott (med smärre avbrott...) sedan jag var 6 år och många av mina vänner finns här. Tillsammans med min man och bäste vän Georg bor jag nu med utsikt över Fryksdalshöjden och sjön Aplungen. Fantastiskt vackert!

Segelbåtar betyder också mycket i mitt liv. Under många år seglade jag tillsammans med mina båda söner och det finns många underbara, roliga och ibland skrämmande minnen från den tiden. Upplevelser jag är väldigt glad att jag har, tillsammans med dem som betyder mest i mitt liv. Upplevelser jag aldrig skulle vilja vara utan!

Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar