lördag 29 augusti 2009

Rensa i källaren

Lördag kväll och jag har RENSAT idag. Kastat gamla madrasser som ingen av oss skulle vilja ha mer, fast de har legat i källaren och väntat på att bli använda igen. De har jag kastat tillsammans med gamla väskor, urvuxna kläder och halvtrasiga eller halvhela grejor, som av någon anledning alltid hamnar i en källare. Man tänker "kanske jag kan fixa den se´n".

Sen finns inte, det har jag lärt mig!

Åh, vad det känns skönt. I morgon ska jag kunna städa där. Ingenting ligger mer på golvat och skräpar, allt står på hyllor och jag säger bara tack, till alla er ungar som tömt källaren på många av era saker. Lite finns alltid kvar, så är det. Gamla leksaker, skridskor, vantar, julsaker, mattor...

Jag känner mig lite lättare.
Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar