torsdag 26 november 2009

Helg på helg

Förra helgen var späckad. Denna helgen ser jag fram emot med lite större lugn - men också sorg. En av mina kompisar dog nyligen, AnnMärta, min granne. Vi ska ta farväl av henne på lördag och det blir konstigt. Men resten av helgen ska jag och Georg koppla av, bara vara, vila, läsa, måla - vad som helst.

Lördagen den 21 jobbade jag på Öppet Hus på Broby Grafiska. Mysigt och jobbig.
Gunilla Jansson och jag serverade pannkakor, tillsammans med Ellie i köket och Roger, som alltid väljer att ta hand om disken en så´n här dag. Det var roligt att träffa alla människor man aldrig ser annars i skolan.

På söndagen hade Konst i VÄst akvarellkurs för andra dagen. Då var jag med. Det var lugnt och skönt och roligt att måla och lära sig nytt.

Jag önskar jag kunde hitta en rytm, ett ljus och ett lugn, som ger mig kraft att fortsätta i mörkret fram tills ljuset vänder och börjar komma längre perioder under dygnet. Tänk er ett blekt januariljus, som letar sig genom snökristaller och lämnar lite smaragder och safirer åt ögat...






Kom plötsligt på att livet är ganska vackert!
Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar