söndag 8 november 2009

Träden faller för tjejerna




Det var med viss skepis som mina tjejkompisar tittade på Georg, min man, när han förklarade att de skulle fälla ett träd. Med lite pedagogisk teknik och säkerhets-information, lite träning - och en stor portion mod - skulle det ske.
Och han fick rätt.
Först Anneli Karlsson, sedan Lena Prånge Johansson, därefter Mia Folkesson och sist Ulla Persson, som tillsammans med mig förberett allt, men ändå var väldigt skeptisk till om hon skulle lyckas ta ner ett helt träd. (Jovisst, även jag tog ett.)
Vi hade det skönt i skogen, alla la ner sitt "byte" och vi eldade och stekte "kolbullar", drack kaffe och öl och det var helt underbart. Efteråt samlades vi i Lillstugan och åt ännu mer, skrattade och tittade på bilder från skogen.
Bildkavalkad:

Anneli









Lena









MiaUllaUlla å jag.Och en imponerad och lättad Georg.
Efteråt...
Maria Fredriksson, som kom senare, tittade imponerat på bilderna från våra bravader.En mysig och spännande tjejdag!
Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar