fredag 13 mars 2009

Kaskad av glädje

Dags för lite glädjebilder!

Blommor i akvarell kan man bara vila i, även om man är ur humör. Längtan till vår och sol har redan fått lite respons, med mycket ljusare kvällar och den stora förvåningen när man titta på klockan och förstår att det fortfarande är ljust ute när klockan är halv sex!

Men först en stjärna i trä, som möter mig när jag kommer hem. Den lyser inte, men den "lyser" ändå i köksfönstret, bryter av mot färgerna runt om och värmer. Speglingen i fönstret ger oss tre på en gång - en enkel sprider glädje trefaldigt.





Amaryllis får oss att tänka på jul, men den kan faktiskt blomma på "fel" tid...





Sommarblommor, de kommer bara på sommaren! Och den ser jag fram emot, väldigt mycket.

Jag märker att mycket i min blogg handlar om ljuset. Men det kanske inte är så konstigt. Ljuset betyder mycket för oss alla, även om vi inte alla tänker på det så mycket.
Utan ljuset kommer heller inte glädjen. Ibland kanske man behöver mörkret, men för mycket av det gör i alla fall mig lite sorgsen och får mig att längta efter glädje och ljus!

Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar