torsdag 16 april 2009

Just 4 u i påsk

Så var påsken förbi och utställningen på KonstGränden över.
Så fort det går när man har roligt!






Vi hade många trevliga gäster och vi hade många fina tavlor att visa dem allihop.

Bilden till höger är Anna och Åsa den dagen vi hängde våra tavlor.



Anna och jag välkomnade gästerna första dagen. Det var kallt, och vi kom på att vi faktiskt behövde mat. Annas föräldrar kom när vi festade på kebab, och det verkar som om Anna hade lite svårt att hålla dem stången, när hon skulle äta sin!


Sedan kom Ingemar och Gertrud Nordström, Håkan och Monica Lindh och många fler.







En av dem jag blev mest glad över att ha som gäst, var Erik Persson, min granne med en hedersam ålder på 89 år. Att han tagit sig tid och velat komma var så himla kul!


Dagen efter fick vi besök av hans son Ola och dennes hustru Ulla, också väldigt roligt.

Andra dagen fick jag och Åsa, som var min "medvakt" då, besök av en påskkärring. En söt liten en. Fast hon var nog inte så intresserad av tavlorna, tror jag... Mer då av sin faster Åsa!



Åsa och jag fick en härlig stund i solen också, vilket ni också fick hoppas jag. Vi bara njöt!





Just det. Tavlorna. Så här ser några av dem ut!



Vi börjar med Åsa Nilssons två roliga nya tavlor.










Sedan Anna Svenssons, med schwung


och den som föräldrarna kom för att se på, den lille pojken hon gjort porträtt av.








Sist, men inte minst, mina egna, hästar och blommor. Alla kan jag ju inte visa, men några får ni se, fast ni kanske inte kom på besök!

Tredje dagen, förresten, åkte jag till "mitt" Bohuslän, tillsammans med lilla Alice Varghund och min man Georg. Helt underbart!

Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar