torsdag 12 februari 2009

Konst och glädje blir till

Idag lyser solen!
Tänk att det ska betyda så mycket.

Jag ställer ut tavlor med mina kompisar Anna Svensson och Åsa NilssonKonstGränden i Sunne och nästa gång är fredag-söndag i Påsk, det har jag säkert redan berättat.

Men, jag har målar tillsammans med en annan grupp, med några kvinnor (jag antar att det bara råkar vara så att det är kvinnor, för vi bara träffas...) och vi träffades igår.

Berga Värdshus, vid norra avfarten till/från Västra Ämtervik, är platsen vi träffas på. Där Pia och Göran Lind huserar. Jag har faktiskt berättat om det tidigare och visat tavlan Sommarskog som jag gjorde en så´n kväll.

Och vi har så kul. Det är Elen Eide som samlar oss där. Mellan oss som träffas finns ingen prestige, inga snorkiga överläppar, bara en massa skratt och tips på vägen till en bättre målning eller teckning. Alla hjälper alla.

Vi trivs, kanske man skulle kunna säga! Och om man tänker efter, så kan man knappast ha det bättre.

Med en macka, en banan, målargrejor och mycket glädje och energi går man dit.
Och utan macka, fylld av glädje, kanske lite trött, nöjd, med några tavlor under armen (eller i väskan, who cares!) så går man hem igen.

Det är väl det som kallas livet?!

Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar