torsdag 26 februari 2009

Mässa på Ideum i Sunne

Nu börjar talgoxarna sitt kvidevitt i buskarna utanför sovrumsfönstret. Mysigt. Det kommer en dag så jag tröttnar på deras ständiga kvidevittande, men nu är de välkomna. Jag börjar längta efter vår utställning på KonstGränden i Sunne i påsk, Anna Svensson, Åsa Nilsson och jag, och det känns som om någonting är på gång.

Men först kommer annat! Kommer ni ihåg min helg i Humletorp? När jag inte ville gå ur det underbara karbadet, fast snön blåste mig i ansiktet hela tiden?
(på bilden är Äwa, Susanne, Monika, Britt-Marie o jag)

Det var första helgen vi träffades, vi som nu bildat ett nätverk av kunniga kvinnor, som arbetar med människor på många olika sätt. Och hon som samlade oss heter Äwa Johansson.
Hennes företag heter ÄWAS NATURHÄLSA och det FYLLER 5 ÅR OCH hon FIRAR MED ATT BJUDA IN TILL ”HÄLSA och HELHET”, EN INSPIRERANDE DAG FÖR KROPP – SJÄL- ANDE

Detta sker på Idéum i Sunne och vi andra är med och ställer ut både med mat, tavlor, olika terapier, hantverk och teater. Snacka om bredd!

Vill du nå henne i förväg, så har Äwa Johansson telefonnummer 070-374 18 71.

VÄLKOMNA!

MEDVERKANDE UNDER DAGEN:

”LIVSHJULET” Prova-på yoga, Britt-Marie Andersson

”MELLBY MATGLÄDJE” Smakprov ur vår värmlandsbuffé med lokalproducerad mat, Monica Huuva

Britt-Marie Andersson Provsmaka ett hantverk! Smak och doft från Norrland, Anna Persson & Monica Huuva bakar mjukt tunnbröd

”CENTRUM FÖR NÄRVARANDE” Kreativ friskvård! Kroppskännedom och*terapi *utbildning inre ledarskap genom rytm och rörelse, Mona Edwertz

”LEVANDE LIV” Teater, massage och kursverksamhet, Susanne Saikoff

”PÄRLEMOR” Böcker, vykort och konst, Margaretha Wickberg Runvik

”SUNNE HÄLSOFORUM” Taktil & klassisk massage, Maria Eriksson RESAN-terapi!

”GRÖNT ÄR SKÖNT” Tavlor, Elisabeth Bergqvist

SERVERING 13.00 -18.00
Vore inte det nå´t! Och, jo, jag tycker synd om dig som är långt borta och inte kan vara med. Men det kommer fler tillfällen, jag lovar!

Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar