torsdag 19 februari 2009

Värmland och Bohuslän

Det kanske är lite för tidigt, men jag kan inte börja fundera på sommaren.
Våren och sommaren.

Det ska bli skönt när det blir lite varmare, ingen is att ramla på (för jag gjorde det i början av februari och det var INTE roligt!) och längre tid med ljus på kvällarna. Jo, på morgnarna också, men jag måste erkänna att jag mer använder ljuset på kvällarna...

För ungefär ett år sedan började jag fotografera och fundera på hur vykort från Västra Ämtervik skulle kunna se ut. Hembygdsgården ville ha nya, moderna och jag blev väldigt glad över uppdraget. Jag fick ju vänta flera månader innan jag kunde ta bilderna jag sedan kunde använda, men det var kul att tänka på vinklar och på vad jag skulle fotografera.

Jag hade gärna gjort en på bara den förvånade gubben i visthusboden, som man ser när man kommer från Arvika vägen och svänger in mot Kisterud och Hembygdsgården. Jag blir glad så fort jag ser den byggnaden.
Slutresultaten blev levande och vackra, för bygden är levande och vacker!

Och ändå kan jag längta till "mitt" Bohuslän ibland. Jag har en reträttplats i Värmland, som påminner om Bohuslän, med stenhällar och vågor. Man åker längst ut på Hammarö, till Skagene fyr.

Där kan man nästan känna likadant, förutom att det inte luktar hav!

Jag är glad över att bo i ett så skiftande landskap som Värmland och i ett så vackert land som Sverige.

Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar